woensdag 11 juli 2012

Max kamp Vitoria dag 1

Van 8/7 t/m 15/7 ben ik op basketbalkamp bij Caja Laboral Baskonia in Vitoria het is een internationaal kamp met verschillende nationaliteiten.Het grootste aantal deelnemers komt uit Spanje zelf, maar er zijn ook kinderen uit bijvoorbeeld Zweden en Tunesië. De taal die hoofdzakelijk door iedereen gesproken wordt is Spaans, dus ook de trainingen. Per dag krijg ik ruim 6 uur training en 1 uur Spaanse les. 


Het stadion


Vandaag was de eerste dag van mijn kamp. Ik zit nu nog alleen in mijn appartement en om 1 uur vannacht zullen er 2 jongens komen die mijn "roommates" worden. We moesten ons omkleden en naar het stadion lopen. Het stadion is geweldig groot. Na een korte introductie in het Spaans gingen de jongens en meisjes die geboren zijn in 1997, 96 en 95 naar een andere sporthal. We werden eerst op leeftijd gezet en er werden selecties gehouden. Er zijn niet veel centers helaas. Ik zit ingedeeld in een groep van 16 mensen en we kregen de opdracht alles als groep te doen zodat we elkaar beter leren kennen. Gelukkig kunnen mijn vrienden Aitor en Ame allebei engels. De center Ricky spreekt ook engels en de twee meisjes uit Zweden ook. De oudere jongen Guian sprak me aan en vroeg of wiet echt legaal was in Nederland :p. Na de selecties heb ik wat een tegen een gespeeld met Aitor. En we kregen de laatste regels te horen van het kamp. Daarna eten (koude kip met heerlijke lasagne) en nog wat hangen in het stadion en dan terug naar de appartementen lopen en slapen. Dag 1 was geslaagd en iedereen probeert zo veel mogelijk er voor te zorgen dat er altijd iemand in de buurt is die Engels spreekt. Morgen gaan we met de groep trainen, zwemmen en shoppen in Vitoria!

1 opmerking:

  1. Hoi Max wat ontzettend leuk om je avonturen van deze week te kunnen volgen. Het klinkt alsof je het erg naar zin hebt. En zo te lezen leer je er ook nog best veel. Het zal een fantastische ervaring zijn die je niet gauw zal vergeten. Geniet ervan!!! Groetjes Hans, Joyce en een knuffel van Lupa

    BeantwoordenVerwijderen