maandag 18 juli 2011

Het verslag van Mick over het 4 landen toernooi in Zwolle

4 landen toernooi met Engeland, Oostenrijk, Zweden en het NT U16
Vooraf
In het weekend van donderdag 14 juli tot zondag 17 juli heb ik toernooi gehad van het NT(Nederlands team) U16. Daar speelden we 3 wedstrijden en hadden we 2 trainingen. Ik mocht 2 van de 3 wedstrijden mee doen, omdat we met 15 spelers waren en er maar 12 met 1 wedstrijd mogen mee doen moesten er telkens 3 langs de kant zitten. Ook omdat de coach alle spelers nog een keer wilde bekijken voordat hij de selectie voor het EK in Macedonië bekend zou maken. Ik was dus niet zeker voor een plek in de selectie.
Donderdag avond moesten we verzamelen in het Hotel en inchecken, Dat hoefde ik niet te doen want ik sliep bij een teamgenoot thuis omdat er geen plaats was in het hotel. Daarna gingen we naar de sporthal om een videoanalyse te bekijken en bespreken. Een videoanalyse vind ik altijd heel nuttig om jezelf weer terug te zien en wat je beter had kunnen doen. Ook voor het team is het belangrijk om de puntjes op de i te zetten in Offence en ook in Defense. Toen dat klaar was gingen we terug naar hotel (ik naar het huis van lenno) en gingen we meteen slapen.
Vrijdag
Volgende dag werden we opgehaald voor een vroeg ontbijt. Daarna gingen we meteen door naar de sporthal om 2 uur te gaan trainen. Op deze training liepen we alle aanvallen nog een keer door en om de dingen die we gezien hadden in de videoanalyse te verbeteren. Tussendoor moesten we op de hotel kamer rusten en wat ga je dan doen als je niks te doen hebt en alleen een tv hebt  dan ga je tv kijken. En aangezien er niet zo veel op tv is ga je dan maar oude herinneringen ophalen door tekenfilms te gaan kijken zoals pokemon .
 ‘S avonds hadden we wedstrijd tegen Engeland waar ik niet mee mocht doen. Begin van de wedstrijd met de line up werd het volkslied van Nederland en Engeland afgespeeld. Dat is een mooi moment en een eer om dan tussen de spelers te staan. Deze wedstrijd mocht ik niet mee doen dus moest de fysio helpen met drinken maken (met een beetje siroop en een beetje zout aanvullen met water) en de bidons aan spelers geven. We hebben hele wedstrijd voor gestaan. na wedstrijd was niet iedereen blij omdat het niet echt goed liep. Coach vond dat we meer als team moesten gaan spelen. We gingen daarmee aan de slag en dat moest de volgende wedstrijd beter. We gingen naar bed en besproken we nog een beetje de wedstrijd wat er beter moest. 
Zaterdag
's Ochtends weer gezellig met iedereen ontbijten. Wat grappen uithalen met elkaar onder het eten zodat we allemaal weer vrolijk de dag door kunnen brengen. We hadden vandaag maar een training van 1 uur waar we de “Plays” van de tegenstanders eens speelden en hoe we dit moesten verdedigen. Na training weer naar hotel kamer. Maar er was een feest achter ons hotel: FC Zwolle had een  open dag. We gingen met 3 man daar even een kijkje nemen. We gingen al snel terug want we moesten eigenlijk op onze hotelkamer zijn en uitrusten in ons bedje. Dus dat deden we met wat muziek. Toen kreeg ik mijn Tenue voor de wedstrijd tegen Oostenrijk. Het is toch heerlijk om een oranje tenue aan te doen met groot Nederland erop. Ik wist dat ik alles op alles moest zetten om bij de EK selectie te horen. Dus dat deed ik dan ook 100% inzet in defense en goeie schoten creëren in de aanval. Eerste helft ging wat moeizaam was nog beetje nerveus maar in de 2de helft ging het goed! We speelden een goede verdediging in de 2de helft en scoorde de tegenstander maar 14 punten. Een niet zo goede tegenstander maar we hebben ze dan ook goed van de vloer gerend. Oostenrijk komen we ook tegen in de poule op het EK.
Tegen Oostenrijk had ik 18 min gespeeld 12 punten(3/8 FG 4/4 FT 2/4 3PT ) 4 steals 2 rebs 1 assist  en 2 TO

Zondag
Volgende dag geen training want we hadden al om 2 uur de wedstrijd tegen Zweden. We keken wel voor de wedstrijd nog even video van de vorige wedstrijd van Zweden. Mijn laatste kans om me te bewijzen bij de coach dat ik bij de selectie wil horen. Dus weer de 100% inzet geven(moet je natuurlijk altijd doen ;)). De wedstrijd liep goed voor mij op 2 snelle TO achter elkaar na wat stom van mij was. Het werd een spannende wedstrijd: het ging gelijk op. Bij Zweden liep een hele goeie speler rond van het jaar 1996. Ik kreeg de kans om hem te stoppen wat me redelijk goed afging, maar een speler die met een hand in zijn gezicht raak schiet kun je weinig aan doen. Alleen proberen irritant te gaan doen en zorgen dat hij de bal niet krijgt. Het was een spannende wedstrijd tot het einde. We stonden 2 punten achter wij hadden de bal en nog 25 sec te gaan. We speelden een goede aanval waar niks uitkwam dus helaas verloren, maar goed gespeeld en het team was ook tevreden op het verlies na dan.
Tegen Zweden had ik 19 min gespeeld 11 punten (5/11 FG 1/4 3PT ) 1 steal 5 rebs en 2 TO

De selectie
Na de wedstrijd zou de Coaching Staf  de selectie bekend maken wie er mee mocht naar het EK. Heel spannend. Ik hoopte dat ik me goed genoeg heb bewezen en naar het EK in Macedonië mag. Na een speech van de coach en de teammanager werd de selectie bekend gemaakt de coach noemde de spelers op die mee mogen naar EK en gaf ons een hand en feliciteerde ons. Gelukkig kreeg ik ook een hand en was blij dat ik mee mocht naar het EK. Er waren dus 3 afvallers (waaronder Tom) Wat ik heel jammer vindt dat zij niet mee mogen. Het is jammer dat we niet met 15 spelers naar EK konden gaan. 
Dit was mijn eerste Blog op deze site nu ik mee mag gaan naar het EK zullen er nog meer komen over het EK.
Tot dan en groetjes
Mick

1 opmerking:

  1. Ik had het eerder gezegd. Goed gedaan Mick. Leuk om zo mee te mogen genieten van jouw ervaringen. Gr.. Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen